Belső rend, harmónia, egyensúly – a megelőzés alapja

Napjainkban kétféle ember van: egyik ért a koronavírus témához, a másik épp az ellenkezőjét állítva, még jobban ért hozzá. Olyanok is vannak, akik most, a 2. hullám idején a korábbi, tavaszi tapasztalatok és a friss hazai és nemzetközi adatok alapján józanul betartják a vírusvédelmi ajánlásokat. Ezek kiegészítésére a sikeres megelőzéshez szeretnék pár egyszerű módszert és gondolatot átadni a Kedves Olvasónak.

Rendkívül nagy felelősség hárul ránk, hogy mit csináljunk és mit ne annak érdekében, hogy megvédjük saját magunkat és környezetünket a fertőzéstől, illetve ha mégis megkapnánk, minél könnyebben átvészeljük a betegséget.

Ha eddig nem sikerült, most itt az ideje, hogy leszokjunk a dohányzásról! Ne gyengítsük tovább a légutak védekezőképességét, melyet egy esetleges vírusfertőzés amúgy is rendkívüli módon igénybe venne!

Támogassuk meg a dietetika oldaláról is tüdőnk védelmét minden olyan táplálék elhagyásával, ami a légutakat – beleértve a kis hörgők belső nyálkahártyáját is – bármilyen módon irritálja, nyákosítja! Itt elsősorban a tejre és a tejtermékekre gondolok.

Ha eddig nem tettük, most ideje elhagyni a finomított élelmiszereket, mindent, ami hozzáadott cukrot tartalmaz, sőt a túl édes gyümölcsök, például a szőlő és körte nagy mennyiségű fogyasztását is.

Javaslatom célja, hogy egyrészt felhívjam a figyelmet a vírusfertőzés szempontjából kockázati tényezőnek számító magas vércukorszint, illetve a jelentősebb túlsúly veszélyeire, annak mielőbbi rendezésére, megszüntetésére. Ehhez elengedhetetlen a szénhidrátbevitel mérséklése, ezen belül is a könnyen oldódó szénhidrátok fogyasztásának mellőzése vagy arányának minimalizálása.

Másrészt e szükséges étrendi változtatást a vírus elleni sikeres védekezésben kiemelt szerepet játszó stabil, egészséges bélflóra megőrzése is indokolja, erre a későbbiekben térek ki. Étrendünkben részesítsük előnyben a fehér lisztből készült, csak kovászolási technológiával előállított kenyeret, péksüteményt, de ennek fogyasztását is mérsékeljük!

Felhívom a figyelmet arra, hogy emésztőrendszerünk jobb működését magas rosttartalommal segítő, korpát is tartalmazó, teljes kiőrlésű gabonából (szintén kovászolással) készült termékeket csak mikrobilológiailag tiszta, kemikáliáktól, toxinoktól mentes forrásból vásároljunk!

Figyelmükbe ajánlok egy rendkívül értékes rostfajtát, a pektint, egy olyan biokémiai anyagot, mely a kozmikus energiák tömegét – így a Napból származó energiát is – az emésztőrendszerben lévő mikrobák segítségével az ember által felhasználható energiává alakítja át. Pektin elsősorban a növényi levelekben, de lényegében minden növényi részben megtalálható. Kiemelkedő mennyiségű pektin található az alma sejtfalában és héjában.

A bélflórát képező több kilónyi mikroorganizmus legnagyobb része a vastagbélben található. Ezek feladata (többek között), hogy a növényi rostokból (így a pektinből is) rövid szénláncú zsírsavakat állítsanak elő, melyek a szervezet energiaforrásai.

Az emésztőrendszer mikroflórája ugyanakkor állandó változásban van. Ennek számtalan külső és belső okát ismerjük, ilyen például a lelki feszültség, a kialvatlanság, a túlzott gyógyszerfogyasztás, a táplálékkal bevitt kemikáliák, illetve az iparilag feldolgozott élelmiszerek nagyarányú fogyasztása. E hatások kiegyensúlyozására az optimális táplálkozásban nélkülözhetetlen a minél többféle formában nyersen, párolva, fermentáltan – fogyasztott zöldség (például leves, főzelék, saláta, savanyú káposzta, kovászos uborka). A káposztafélék és a gombafélék (pl. laskagomba) különösen fontos elemei az étkezésnek.

Az emésztőrendszer minden szakaszában fennálló mikrobiológiai rend nagyban hozzásegíti a szervezetet az immunrendszer harmonikus működéséhez, melynek a jelenlegi vírusos időszakban meghatározó szerepe van.

A fertőzések távoltartására számos régi népgyógyászati módszert is alkalmazhatunk, íme néhány a teljesség igénye nélkül:

Pirított kenyér mindkét oldalát dörzsöljük be fokhagymával és rögtön fogyaszuk el, mielőtt illóolajtartalma elpárologna!

Levesbe, főzelékbe, mártásba is reszelhetünk fokhagymát közvetlenül fogyasztás előtt.

A levegő fertőtlenítésére kiválóan alkalmas a reszelt hagyma, fokhagyma, torma. Aki kényes a hagymaszagra, az illóolajakat is párologtathat: oregáno, kakukkfű, citrusfélék, borsmenta (utóbbit kisgyermek mellett ne használjuk).

Az arcot takaró kendő, maszk védőfunkciójának hatékonysága növelhető, ha alsó részére a fenti illóolajokból 2-3 cseppet teszünk.

A szervezet ellenálló képességét nagyban javítják a méhészeti termékek (méhpempő, propolisz, méhkenyér és maga a méz is). Mézbe keverjünk bőségesen reszelt gyömbért, fokhagymát és kurkumaport (utóbbit vérhígítót szedők mellőzzék)! Ebből reggel és este egy-egy mokkáskanálnyit szopogassunk el! Csöppenthetünk hozzá 70 kg testtömegig egy, e fölött két csepp illóolajat a fent ajánlottak közül.

Már közhelynek számít a vitaminpótlás, semmiképp ne maradjon ki a C-, D 3 - és K 2 -vitamin. Makro- és mikroelempótlásra átfogó megoldást nyújtanak például a huminsav tartalmú termékek, melyek többek között cinket és szelént is tartalmaznak.

Érdemes megtanulni a Buteyko-légzést, mely nagyban elősegíti a sejtek oxigénellátását – leírása az interneten megtalálható.

Szintén a hajszáleres keringést – ezen keresztül az immunrendszer működését – javítja a hideg-meleg váltózuhany napi alkalmazása. Reggel csak tiszta vízzel zuhanyozzunk, ne használjunk tusfürdőt, mely lemosná a bőrünkön lévő „savköpenyt”, ami mikrobiológiai védőrendszerként működik.

A talp- és testmasszázs, az akupresszúra, valamint az immunerősítő és emésztést segítő gyógynövényteák szintén hozzájárulnak egyensúlyi állapotunk, s ezzel vírus elleni védelmünk fenntartásához.

Béky László
természetgyógyász
beky-termeszetgyogyaszat.hu

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk