Szexualitás 50+

Felgyorsult világunkban nemcsak az egészségügyi, de a legtöbb párkapcsolati, szexuális probléma hátterében is a stressz áll a középkorú párok esetében. Ehhez adódnak a hormonális változások okozta nehézségek, melyekre megoldást kell találni, ha nem szeretnének lemondani a szexről, ami amúgy bizonyítottan fiatalít.

Régen az 50-es korosztály lassan nyugdíjba készült, most pedig pályája csúcsán, egyre fokozódó kihívásoknak kell megfelelnie. Ma kétszer annyi 40-50 éves férfi hal meg – nagyrészt szív-érrendszeri problémák miatt –, mint az 1970-80-as években! Stresszes világunk szerencsés túlélői viszont előbb-utóbb rádöbbenek, hogy szabadidejükkel együtt a szex is egyre inkább eltűnik életükből.

A túlhajszoltság jelentősen kihat a libidóra, tönkreteheti a nemiség teljes biokémiáját, ami a tesztoszteron és az oxitocin alacsonyabb szintjét eredményezi. Az orgazmus létrejöttének legfőbb hormonja az oxitocin, mely erősíti a partnerek kölcsönös kötődését. Lélektani kutatások szerint a partner érdeklődése, a tőle kapott szexuális öröm olyan energiatartalékot hoz létre, ami segíti a hétköznapi stressz elviselését, feldolgozását. A nők tartalékai általában kisebbek, mivel érzékenyebbek a negatív hatásokra.

Ráadásul a nőknél előbb köszönt be a változókor, s a csökkenő ösztrogéntermelés miatt gyakoribbak a szexuális élettel összefüggő intim panaszok. A hüvely megrövidül, összeszűkül, nyálkahártyája vékonyabbá, érzékenyebbé, sérülékenyebbé, a fertőzésekkel szemben fogékonyabbá válik . Ennek ellenére a rendszeres szex – annak pozitív lelki hatásai mellett – a legjobb eszköz a hüvely egészségének, rugalmasságának nedvességtermelésének megőrzésére. Tanuljuk meg és gyakoroljuk az intim tornát, szükség esetén enyhítsük a hüvelyszárazságot síkosító készítményekkel és gyógynövényekkel!

A palástfű teája segít megőrizni a hüvelynyálkahártya egészségét, a körömvirág hígított tinktúraként – helyileg alkalmazva – enyhíti a hüvelyszárazságot, az esetleges viszketést.

A hüvely védelmét biztosító tejsavbaktériumok csökkenő mennyiségét pótoljuk probiotikus hüvelykúpok segítségével!

Tisztálkodáshoz válasszunk savas kémhatású intim mosakodókat! Fogyasszunk E-vitamin-tartalmú olajos magvakat, A-vitamint tartalmazó spenótot, sárgarépát, halakat, illetve málnalevél teát a nyálkahártyák erősítésére!

Forrás: ParaMedica EgészségMagazin

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk