Salátát salátával?

A nyárral együtt nemcsak a grillszezon, de a salátaszezon is elérkezett! Szakítsunk a nehéz és hízlaló köretekkel! A hétvégi grillezés mellett hétköznapi étrendünket is gazdagítsuk változatos, színes és egészséges salátakölteményekkel!

Érdemes tudnunk, hogy a saláták a legtöbb zöldségnél sokkal egészségesebbek, mivel nagy koncentrációban vannak bennük egyes vitaminok és ásványi anyagok, ráadásul nem tartalmaznak keményítőt. Íz- és rostanyagaik csodát művelnek az emésztőrendszerünkkel.

Legkedveltebb és legismertebb salátaféléink a fejes saláta, jégsaláta, rukkola, madársaláta, római saláta, de sokan kreatívan, fűszernövények vagy például pitypang levelével is gazdagabbá és különlegesebbé varázsolják a salátatálat.

Még egészségesebbé tehetjük salátánkat, ha – a benne található zsírban oldódó vitaminok jobb felszívódása érdekében – valamilyen hidegen sajtolt, finom salátaolajat is keverünk hozzá. A szokásos olívaolaj mellett érdemes kipróbálnunk a különlegesebb ízvilágú tökmag-, dió-, mandula-, mák-, szezámmag-, szőlőmag-, illetve az emésztést serkentő máriatövismag-olajat is.

Ínyencek kóstolják meg az élénk színével és zamatával egyre népszerűbbé váló pirospaprika magjából sajtolt olajat is! (Ezeket az olajakat hevítés nélkül, utólag, tálaláskor krémlevesek, főzelékek tetejére is csorgathatjuk, vagy egyszerűen pirítóssal mártogathatjuk.)

Értékes magvakkal – például tökmaggal, fenyőmaggal, dióval, mandulával, napraforgómaggal –, illetve néhány zöldségfélével (paradicsommal, paprikával, uborkával, sárgarépával) kiegészítve még színesebb, gazdagabb salátatálat készíthetünk, melyet nemcsak a család, de vendégeink is nagyra fognak értékelni. Jó étvágyat!

Forrás: ParaMedica EgészségMagazin

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk