Hogyan viseljük el a hőséget?

A nyári kánikulát még a fiatalok és egészségesek is nehezen viselik, még nagyobb megterhelést jelent azonban az idősebbeknek vagy az épp változókorban lévőknek. Az ilyenkor gyakori tüneteket – izzadás, hőhullámok, ingerlékenység, alvászavar – csak tovább súlyosbítja, ha magasra kúszik a hőmérő higanyszála. Hogyan segíthetjük ez esetben a kánikula elviselését?

Változókorban a férfiakat kevésbé, ám a nőket annál jobban érintik az olyan jellegzetes tünetek, mint a hőhullámok, a csökkent melegtűrés, a fokozott izzadás, amihez hangulati és alvászavarok, sőt depresszió is társulhat. Nem csoda tehát, ha a jelentős hormonális változások nyáron még megterhelőbbek, hiszen tünetei igen hasonlóak a nyári hőség okozta panaszokhoz.

Sokan ezek enyhítésére hormonterápiát vesznek igénybe.

A természetes megoldások hívei gyógynövényekkel enyhítik a panaszokat. Az orbáncfű például hatékony idegnyugtató, sőt alvászavarok ellen is kiváló, a jamgyökér pedig szinte az összes tünetet enyhíti. Hőhullámok ellen viszont a vörösherét szokták ajánlani.

Fontos tényező a megfelelő öltözködés is: viseljen könnyű, jól szellőző anyagú ruhákat! Mindez a fehérneműre is vonatkozik, a nyári melegben ugyanis megnő az intim fertőzések esélye is (főleg klimax tájékán).

Ügyeljen az életmódjára! Nem győzzük hangsúlyozni a megfelelő életmód fontosságát, mely magában foglalja az egészséges étkezést és a rendszeres testmozgást is. Fogyasszon legalább 2-3 liter folyadékot (lehetőleg vizet), egyen sok friss zöldséget és gyümölcsöt, valamint mozogjon a kora reggeli órákban, amikor még pezsdítő, friss, hűvösebb levegőn sportolhat! Ezzel nemcsak az egészségét óvja, de a közérzetét is pozitívan befolyásolja!

Dr. Hetényi Gábor
szülész-nőgyógyász szakorvos
Nőgyógyászati Központ

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk