Miért sportoljunk?

Sport – a hatékony fogyókúra támogatója

A túlsúlyos, elhízott emberek életmódváltása mindenképp nagy döntés, amihez nagy lelkierő és – jó esetben – komoly felkészülés szükséges. Ne úgy gondoljunk a sportra, mint kényszerű időtöltésre, melynek eredményeként majd kisebb nadrágba férünk bele! A fogyással ugyanis csökkenthetjük komoly betegségek rizikóját, ráadásul önértékelésünk is javul.

Akár a túlsúly megszüntetése vagy a fittség megőrzése, akár betegségmegelőzés, akár egyes problémák kezelése (pl. inzulinrezisztencia, cukorbetegség) miatt szánja rá magát az edzésre, túlsúly esetén nagyobb odafigyelésre van szükség. Mégis megéri a fáradtságot, mert a rendszeres mozgással nő a sejtek inzulinérzékenysége, csökken a vércukorszint, erősödik a szív és az immunrendszer is.

Fő a fokozatosság! Kezdetben olyan gyakorlatokat végezzen, melyek nem terhelik túl az ízületeket, megfelelő erre a bicikli vagy az ellipszis, mert nem túl ízületkímélő a futópadon kezdeni az edzést.

Hosszan melegítsen be! Szánjon rá minimum 5-10 percet: mindig végezzen egy rövidebb statikus nyújtást a nagyobb izomcsoportokban, majd pedig egy rövid keringésfokozást, például a biciklin.

Az izomépítést se hanyagolja el! A túlsúlyosak gyakran kerülik a súlyzós izomépítő gyakorlatokat, pedig minél több az izom, annál több kalóriát lehet elégetni. Kezdje a könnyebb súlyokkal!

Ne válassza a könnyebb utat! Ne kényelmesedjen el, erőléte és állóképessége növeléséhez mozgólépcső és lift helyett válassza a lépcsőt, vagy szálljon le kicsit előbb a buszról és gyalogoljon!

Tanácsok az edzőtől: eleinte végezzük a gyakorlatokat könnyített testhelyzetben (pl. fekvőtámasznál térdünkkel is támaszkodjunk a talajra), a különböző fitness gépeket pedig testalkattól függetlenül használni tudjuk.

Kitartó, sikeres edzést kívánok!

Pancsó Gergely
személyi edző
Budai Endokrinközpont

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk