Reformétrend, amit nem tudunk megemészteni?

Most, hogy már egyértelműen megcáfolták a telített zsírok fogyasztása és a szívbetegségek közötti összefüggést, végre nyugodtan élvezhetjük az ízletes szalonnát, a liba- és kacsazsírt, a finom vajat, tejszínt és kókuszolajat? Van, aki igen és van, aki sajnos nem!

Hosszú évtizedek szigorú tilalmai után, a zsír végre visszatért, mint egészséges tápanyag, mely kulcsfontosságú szerepet tölt be az agy egészségi állapotában, a hormontermelésben és a hasi zsír csökkentésében. Ennek ellenére sokan ódzkodak a fogyasztásától, mivel komoly emésztési zavarokkal és túlsúllyal küzdenek. E problémák jórészt visszavezethetők az epehólyag működésére, hiszen az epe felelős a zsírok lebontásáért, és jelentős – bár alulértékelt – szerepet játszik a szervezet méregtelenítésében is.

A világ legjobb reformétrendje sem segít rajtunk, ha nem vagyunk képesek feldolgozni és megemészteni a zsírokat, egyszerűen nem jutunk hozzá azokhoz a zsírégető, immunerősítő, sejtmembránvédő, üzemanyagot szolgáltató jótékony hatásokhoz, melyeket a zsírok adni képesek.

Az epét termelő máj és az epét raktározó, kibocsátó epehólyag normál működése nélkül nem jutunk hozzá a zsírban oldódó tápanyagokhoz, az A-, D-, E- és K- vitaminokhoz és a nélkülözhetetlen zsírsavakhoz.

Ha valakinek kiveszik az epehólyagját, elveszíti a tökéletes zsíremésztés és a szervezetében felhalmozódott mérgező anyagok eltávolításának képességét, ráadásul könnyebben elhízhat.

Az epeút elzáródása sokféle tünettel járhat: hormonzavar, pajzsmirigy alulműködés, hőhullámok, székrekedés, migrén, depresszió, krónikus fáradtság, száraz bőr, élesztőgombák túlszaporodása, paraziták stb.

Ha a zsíremésztése rosszul működik, és olyan tüneteket tapasztal, mint a hányinger, puffadás, székrekedés vagy halvány széklet, esetleg eltávolították az epehólyagját, akkor javasolt fokoznia az epetermelést a következő táplálékokkal, étrend-kiegészítőkkel: cékla, articsóka, fűszerkömény, keserű növények (például rukkola, endívia, pitypang, retek, torma), almabor-ecet, cholin, lecitin, taurin, kapszaicin, végül az omega-7, mely a makadámia dióban, az ezüsttövisben és a mélytengeri szardellában található.

Forrás: Ann Louise Gittleman: The Throwaway Organ You Can't Live Without, ford. Váradi Judit, a teljes cikk a tenyek-tevhitek.hu oldalon olvasható.

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk