Süssünk egészségeset!

 

Egészségtudatosnak lenni az év során, a hétköznapokban sem egyszerű! Nem mindig sikerül az életmód részeként időt és energiát fordítani a gondosan összeállított étrendre. A téli ünnepek alatt még a reformétrend hívei is gyakran kirúgnak a hámból, de azok kedvéért, akik alakjuk megőrzése vagy ételérzékenység (pl. glutén, laktóz) miatt MENTES étrendet választanak, szeretnénk az ünnep fényét néhány egészséges sütirecepttel is emelni.

Gesztenyés rakott palacsinta

Hozzávalók a palacsintához: 90 gramm gesztenyeliszt, 20 gramm tápióka keményítő, 10 gramm kókuszolaj, 6 db L-es méretű tojás, só, szénsavas ásványvíz.

A sütéshez: kókuszolaj.

A töltelékhez: 250 gramm darált, cukrozatlan gesztenye, 1 kávéskanál őrölt fahéj, kb. 1 dl kókuszkrém, kis üveg sárgabarackdzsem vagy más savanykás lekvár.

A csokoládémázhoz: 20 g agavészirup, 20 g kakaópor, 25 ml víz.

Elkészítése: a palacsinta hozzávalóit kézi habverővel alaposan összekeverjük, annyi szénsavas ásványvizet adunk hozzá, hogy sűrű legyen. Kókuszolajon nagyméretű, vékony palacsintákat sütünk. A gesztenyét a fahéjjal és a kókusz krémmel kézi robotgéppel krémesre keverjük. Előkészítünk egy nagyméretű tálat. Ráhelyezünk egy palacsintát, megkenjük egy kevés gesztenyekrémmel. Erre teszünk egy újabb palacsintát, megkenjük sárgabarackdzsemmel. A rétegezést addig folytatjuk, míg el nem fogynak a hozzávalók. A máz hozzávalóit csomómentesre keverjük, ha szükséges még egy kevés vizet adhatunk hozzá. A legfelső palacsintára kenjük a mázat, ízlés szerint díszítjük, majd a desszertet néhány órára hűtőbe tesszük. Szeletekre vágva kínáljuk. Jó étvágyat kívánunk!

Mákos szelet málnával és ribizlivel

Hozzávalók: 100 gramm darált mák, 5 gramm mákliszt, 5 gramm tápióka keményítő, 100 gramm finomra őrölt mandula, ½ teáskanál szódabikarbóna, 1 rúd vanília kikapart magjai,4 db L-méretű tojás, 1 citrom reszelt héja, ½ citrom leve, 1 kávéskanál őrölt fahéj, 60 gramm eritritol, 15 gramm kókuszolaj, 100 gramm ribizli és 100 gramm málna vagy más gyümölcs, ízlés szerint.

 

Elkészítése: a száraz alapanyagokat összekeverjük a fűszerekkel. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük, a sárgáját habosra keverjük az eritritollal, hozzácsorgatjuk a kókuszolajat, majd beledolgozzuk a száraz hozzávalókat, a citrom héját, levét, a tojáshabot és a gyümölcsök felét. A tésztát kb. 20×25 cm-es, sütőpapírral kibélelt formába öntjük, a tetejére szórjuk a maradék gyümölcsöt. 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e. A süteményt kihűtjük, lágyan megszórjuk eritritol porral. Fagylalttal, csokoládészósszal vagy felvert tejszínhabbal kínáljuk.

Almás, dióhabos pite

 

Hozzávalók a tésztához: 150 gramm mandulaliszt, 50 gramm finomra őrölt mandula, 50 gramm tápióka keményítő, ¼ teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál citromlé, csipet só, 100 gramm puha kókuszolaj, 2 evőkanál nyírfa-porcukor, 3 db M-es tojás, 28 cm-es, kivehető aljú, fém pitesütő forma, és kókuszolaj annak kikenéséhez.

Az almás részhez: 4 nagyobb alma meghámozva, kockákra vágva, 10 szem aszalt szilva negyedekre vágva, ½ kávéskanál őrölt fahéj, ½ citrom reszelt héja, 1 evőkanál nyírfa-porcukor.

A dióhabhoz: 3 db L-es tojás szétválasztva, 150 g pirított, darált dió, 3 evőkanál nyírfacukor, csipet só, ½ kávéskanál őrölt fahéj, ½ citrom reszelt héja. Szükséges még: sárgabarackdzsem.

Elkészítése: a tészta hozzávalóit összegyúrjuk, fél órára hűtőbe tesszük, majd a kókuszolajjal kikent formába egyengetjük, villával megböködjük és megkenjük sárgabarackdzsemmel. Hűtőbe tesszük, míg a tölteléket elkészítjük. Az almát a fahéjjal, a citromhéjjal és a nyírfacukorral félig megpároljuk, kihűtjük. Az aszalt szilvával együtt a tésztára simítjuk. A tojásfehérjét a sóval kemény habbá verjük. A tojások sárgáját a nyírfacukorral fehéredésig keverjük. Beledolgozzuk a darált diót, a fahéjat és óvatosan a tojásfehérje habot. A dióhabot az alma tetejére halmozzuk. A pitét 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsütjük. Miután kihűlt, szeleteljük.

Forrás: ParaMedica EgészségMagazin

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk