Enzimpótlás nyersétkezéssel

 

Úton, útfélen azt halljuk, hogy iktassunk be étkezésünkbe minél több zöldséget és gyümölcsöt, ezt tehát nem kell sem ismételnünk, sem magyaráznunk. De miért nyersen?

Dr. Edward Howell enzimkutató szerint egészségünk megőrzéséhez, élettartamunk meghosszabbításához a táplálékokban rejlő enzimek jelentik a kulcsot, melyeket csak az olyan élő, azaz nyers ételekből nyerhetünk, mint például a friss nyers zöldségek, gyümölcsök és csírák.

Szervezetünk működése enzimek részvételével zajlik. Születésünkkor meghatározott mennyiségű enzimtermelő képességgel jövünk a világra, ezt kell „beosztanunk” életünk végéig. Sajnos gyakran pazaroljuk enzimkészletüket a helytelen életmóddal, egészségtelen és mértéktelen táplálkozással, dohányzással, alkoholfogyasztással magunk okozta bajok kompenzálására, helyreállítására. Howell doktor meggyőződése, hogy az ember tovább és jobban élhetne, ha mértéktartóan gazdálkodna értékes enzimkészletével.

Az élő, nyers táplálékok tartalmazzák mindazokat a táplálékenzimeket, amelyek segítenek lebontani a bennük lévő anyagokat. A banánban például sok a szénhidrát, ezért amiláz enzimet is tartalmaz a szénhidrátok lebontásához. A főzés, sütés vagy bármilyen hőkezelés hatására ezek a táplálékenzimek tönkremennek, elpusztulnak. Ha természetes állapotukban fogyasztjuk az ételeket, a bennük lévő enzimek elvégzik a tápanyagok lebontásának nagy részét, így nem terhelik saját enzimkészletünket, melyet szervezetünk védelmére, működtetésére, belső egyensúlyunk fenntartására fordíthatunk. Még jobb eredményt érhetünk el, ha csökkentjük a szervezetünket érő káros hatásokat. Ennek köszönhetően, testünk visszanyeri erejét és életenergiáját, megőrizzük normál testsúlyunkat és le tudjuk győzni a betegségeket.

Milyen arányban fogyasszunk élő, feldolgozatlan, nyers ételeket? Önmagunkhoz, életvitelünkhöz, étkezési szokásainkhoz mérten, a lehető legmagasabb arányban. Naponta egy, esetleg két nyers étkezés, vagy valamelyik főtt étel kiváltása nyers gyümölccsel, zöldséggel, salátával, ezekből készült turmix-szal, esetleg heti egy nyers nap beiktatása óriási változást hozhat erőnlétünkben, fittségünkben.

A nyers étrend, azaz a természetes táplálkozás hatására valóban sokkal ellenállóbb lesz szervezetünk, nincs az a baktérium vagy vírus, ami képes lenne ezt kikezdeni. Sejtjeink számára a megfelelő „üzemanyagot” csakis az eredeti, természetes és tápegész, nap érlelte, természet által létrehozott élelem – a zöldségek, gyümölcsök, magok, csírák, friss hajtások – jelentik.

Itt a nyár, tehát nagyon egyszerű a dolgunk! Akár saját kertünkből, akár a piacról is beszerezhetjük az éppen frissen termő zöldségeket, gyümölcsöket. Kóstoljuk meg ezeket „csak úgy”, frissen, rágjuk jól meg és élvezzük a természet által beletáplált ízeket. Készítsünk belőlük friss turmixokat, például eperből, almából, banánból pirosat, bármilyen zöldségből, zöld levélből (pl. spenót, sóska, mángold, csalán, tyúkhúr stb.) pedig zöldet. Utóbbit valamilyen édes gyümölccsel ízesítve, kevés víz hozzáadásával turmixoljuk össze. A zöld turmix úgy táplál, hogy közben tisztít, méregtelenít is. Ha szokásunk szerint általában kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, de minden nap megiszunk egy nagy pohár friss levelekből és gyümölcsökből összeállított turmixot, már nagyon sokat tettünk egészségünkért. A választékot alacsony hőmérsékleten aszalt vagy szárított zöldségekből és gyümölcsökből őrölt porok turmixhoz adagolásával is gazdagíthatjuk, hiszen a hőkezelés elmaradása miatt ezek enzimtartalma is nagyrészt sértetlen.

A nyersételek áldásos hatása már néhány hét alatt érezhető lesz. Energiaszintünk megnő, javul közérzetünk és általános egészségi állapotunk.

Lénárt Gitta
a Nyersétel Akadémia szakmai vezetője

Tanfolyamok, workshopok, bemutatók, ismeretterjesztés,
nyersétel házhozszállítás:
www.nyersetelakademia.hu

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk