Jelentkezzen LAPSZEMLÉNKRE, hogy minden
lapszámunk webes megjelenésekor értesíthessük Önt!

 
2011 december – 2012 január
Biorejtvény
Fejtse meg weboldalunkon biorejtvényünket és küldje el nekünk!
Aktuális
Vitalitás. Miért került nálunk fókuszba ez a fogalom? És miért épp most, amikor a hideg idő miatt szaporodó megfázások, fertőzések, és a közelgő karácsonyi ünnepek bőséges témát és igen sok teendőt is jelentenek?
a Paramedica
Demográfiai számításokból tudjuk, hogy 1850 óta minden évben 3 hónappal nő a várható élettartam, vagyis, ha ma a magyar férfinek 70, a nőknek 76 év a várható élettartama, akkor könnyű kiszámolni, hogy a 19-20. század fordulóján kb. 35-40 év volt. Mindez messze áll a valóságtól, ez a tanulsága minden „kész átverés shownak”.
Szendi Gábor
Karácsony
Rohanó, egyre nehezebben kezelhető, elviselhető világunkban folyamatosan küzdünk a stresszel, és főleg az idővel. Közben szinte teljesen elfelejtünk élni, örülni, kikapcsolódni, boldognak lenni. Közeleg az ünnep! Ne csak az ajándékokat és a bevásárló-listát tervezzük, hanem azt is, hogy fogunk az ünnepek során akár családi körben, akár egyedül pihenni, kikapcsolódni, regenerálódni!
A barátság a lelkek közötti legtisztább kapcsolat. Nincs benne önzés, kényszer, érzékiség, érdek. Mi választjuk. A szabadság jegyében áll. Barátom lehet nemcsak a „barátom”, de az anyám, apám, gyerekem, feleségem és férjem is. Vannak pillanatok, amikor sors adta szerepeinkből kilépve összekacsintunk egymással egy mélyebb, örök emberi szinten.
Müller Péter
Etka Anyó karácsonyi üzenete
Ismerjük fel: a ma jelen életünk hátralévő részének első napja. A múltra emlékezhetünk, a jövőt elképzelhetjük, de mindig csak a jelenben élhetünk. Tudatosítsuk hát minden perc értékét, ne fecséreljük el, tegyük örömmé, értékké napjainkat!
Kártyikné Benke Etka
Anti-aging
Nincs könnyű sorsa az időseknek manapság. Mi sem tudjuk megadni nekik azt, ami igazán boldoggá tenné ezt a korosztályt, melynek oly sokkal tartozunk.
S. Tóth Márta
Az Illinois Egyetem tanulmánya szerint, idősebb korban is kiemelten fontos a fehérjefogyasztás, mely egyrészt – az éhségérzet kordában tartásával – segíti a testsúlykontrollt, másrészt (rendszeres testmozgással kombinálva) megakadályozza a fogyással járó izomleépülést.
dr. Demjén László
Az élő rendszer a fehérjék nyelvét beszéli, hiszen ezek a fehérjék építik fel és működtetik. Ennek feltétele az aminosavak megfelelő összetételű és mennyiségű jelenléte – de mi történik, ha egyikükből hiány van?
Dr. Prokisch József
Kardiológia
A Hagyományos Kínai Orvoslás (TCM) számos életmódbeli tanácsot ad a szívbetegségek kialakulásának megelőzése érdekében.
Sokat hallhatjuk a kardiotréning és az aerob-edzés kifejezéseket, de vajon tudjuk-e, mit is jelentenek valójában?
dr. Bányai Tamás
Hogyan működünk?
Gyakran ismételt bölcsesség, hogy a betegségek jelentős része lelki eredetű. Tekintsük át, mennyiben igazolta a tudomány e népi bölcsességet, majd vizsgáljuk meg, milyen objektív bizonyítékok léteznek a lélek mibenlétére.
Varga Gábor
A KAQUN egy speciális klaszterszerkezetű víz, mely egyedi, stabil és kötött formában tartalmaz és tárol oxigént. Egyrészt palackozott ivóvízként, másrészt kádfürdő formájában áll rendelkezésre a KAQUN fürdőklubokban.
Újabb bizonyítást nyert, hogy azok az emberek, akik rendszeres testmozgást végeznek, kevésbé esnek depresszióba és más mentális betegségekbe, mint azok, akik nem sportolnak.
Dr. Babai László
Őszi-téli borongós, szürke estéken hajlamosabbak vagyunk a rosszkedvre, lehangoltságra, melyet gyógynövényekkel és kellemes illóolajokkal egyaránt enyhíthetünk, ha tudjuk, melyiket válasszuk.
Hajgyógyászat
Míg a régi korokban a haj a férfiasság, az életerő szimbóluma volt, addig manapság mintha épp a kopaszság bizonyítaná a férfias jelleget. A fiatalok egy része kopaszra borotvált fejjel hódít, mások viszont aggódva figyelik hajuk gyérülését. Öröklött? Hormonális? Góc? Megállítható? Visszanő? Ezernyi a kérdés.
Kis Éva
Szexológia
Mint fenn, úgy lenn – szól a mondás, s mindez igaz a női intim testrészekre is. Az ún. „alsó arcunk”, gátizmaink területe, éppúgy tükrözi pszichés állapotunkat, érzéseinket, hangulatunkat, mint a világ felé mutatott arcunk, csak „ott lenn”, ez nem látszik.
Kriston Andrea
Gyógyító természet
A hideg téli időszakban sem mondhatunk le a testmozgásról és az egészséges étrendről, emellett természetes módon támogathatjuk is szervezetünket a betegségek távoltartása érdekében.
c. prof. Dr.Dörnyei József
Minden nap más. Gyakran a félelem, stressz, kimerültség, vagy rossz hangulat határozza meg egész napi közérzetünket. A Bach virágterápia kíméletesen segítheti érzelmi egyensúlyunk helyreállítását.
Az öregedés az egyén genetikai tulajdonságainak és a környezeti ártalmak egymásra hatásából eredő biológiai folyamat, mely minden élőlénynél bekövetkezik, ám nem mindegy, mikor.
Vajon kinek jutott eszébe 2000 évvel ezelőtt a kínai orvoslásban, hogy a szarvas növekvő agancsát bevonó finom hámréteget gyógyításra használja? S miért épp a távoli Új-Zéland zöld sztyeppéin tenyésztett szarvasok „közreműködésével” folytatják ma e furcsa hagyományt?
Dr. Hagymási Zoltán
Mozgásterápia
A gyógytorna, a masszázs és a balneoterápia – azaz a fizioterápia különböző formái – mind pozitív ingerként hatnak a szervezetre, mozgósítják annak védekező és ellenálló képességét. Bár nem oki terápia, mégis nélkülözhetetlen kiegészítője a gyógyító kezeléseknek.
Dr. Nemes János
Prevenció és terápia
Az angol gyógyszerészek pár évvel ezelőtti kongresszusán Kim Munro egy idősek körében folytatott vizsgálat alapján kijelentette: a szedett gyógyszereknek csak 16%-ban volt terápiás hasznuk, a beteg idősek 84%-ában negatív vagy semmilyen hatással nem bírtak.
Dr. Tóth Csaba
Az ájurvéda 3 alapvető természeti elvet – a Váta, Pitta, Kapha dósát – különböztet meg. A testi-lelki-szellemi egészség feltétele, hogy a dósákat egyensúlyban tartsuk. Kérdés, hogy milyen módon?
Dr. Tarsoly Julianna
A még gyönyörű napsütéses novemberi reggelen, már érezni lehet a tél illatát, ez pedig jelzi, hogy ideje felkészíteni szervezetünket hidegebb időkre. Egészségünk megőrzéséhez elengedhetetlen az erős, kiválóan működő immunrendszer, s a legjobb mód a betegségek elkerülésére az elővigyázatosság.
Bizonyára ritkán gondolunk fejünkre úgy, mint a hangképzésben és hallásban fontos szerepet játszó rezonátorra. E feladatot a fejben lévő üregek – arc-, homloküreg és orr-melléküregek – töltik be, melyek létezése csak megfázás, nátha során jelentkező fájdalom esetén tudatosul.
Béky László
Az őszi-téli időszakban amúgy is gyakori légúti megbetegedések kockázatát tovább növelhetik a zárt szobalevegőben feldúsuló szennyeződések, melyek az arra érzékenyeknél önmagukban is légúti panaszokat, allergiát válthatnak ki.
dr. Somogyi Éva
Dietetika
A máj méregtelenítő működése nélkülözhetetlen egészségünk megőrzéséhez. Tekintsük át, mi mindennel kell megküzdenie májunknak a hétköznapok során, és hogyan segíthetjük munkáját!
Egy ősi életformát őrző afrikai faluban élő kisgyerekek bélflóráját összehasonlították az Európai Unióban élő gyerekekével. A különbség meghökkentő volt, és bizonyította a táplálkozás fontosságát az egészséges bélflóra és a jól működő immunrendszer fenntartása szempontjából is. A bélflóra és az immunrendszer közti kapcsolatot magyar kutatók is vizsgálják a Debreceni Egyetemen.
Prof. Dr. Rajnavölgyi Éva
A gyulladásos bélbetegségek a természeti népeknél ismeretlenek, sőt a nyugati világban is csak a 20. században jelentek meg. Bár hátterében genetikai tényezők is kimutathatók, mindez nem indokolná, hogy miért éppen most, és miért épp a fejlődő országokban vált ez az autoimmun betegség néhány évtized alatt 10-100-szoros gyakoriságúvá.
Szendi Gábor
Az ünnepek alatt mindannyian jóval többet eszünk, mint egyébként. Sokat és sokfélét. Ennek egyik következményét a szobamérleg nyugtázza, amikor ráállunk, a másikat pedig mi magunk tapasztaljuk, emésztési panaszok formájában. Jó lenne gyorsan magunk mögött hagyni e következményeket (a szó szoros értelmében is), de hogyan?
Népbetegségek
Az ünnepi időszakban a szokatlan gyakoriságú, mennyiségű és összetételű étrend gyakran vezet emésztési panaszokhoz, melyek egyik legkínzóbb fajtája a puffadás. Hogyan óvhatjuk meg magunkat az ünnepek során e szenvedéstől?
A mozgás nem csak az elhízás, hanem a cukorbetegség rizikóját is csökkenti. Ausztrál kutatók szerint, ehhez heti 5 alkalommal 3000 lépést kell tennünk. Tessék tehát számolni!
dr. Keresztényi Zoltán
A cukorbetegség gyakran csak akkor okoz tüneteket, amikor már a szövődmények is kialakultak. Azoknak érdemes figyelni a cukorbetegség első, kezdeti tüneteire, akik a veszélyeztetettek közé tartoznak.
dr. Kocsi Anikó
Alternatív módszerek
A rendszeres földelés visszaállítja testünk természetes elektromos állapotát, megnyugtatja az idegrendszert, csökkenti a gyulladásokat és javítja a véráramlást. Nem létezik olyan gyógyszer, amely tudná azt, amit az Anyaföld elvégez számunkra!
Gyűrűsi József
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk
 
 
 
Partnereink:
HerbaHáz - az egészség áruháza - Több mint 10000 termék egy helyen!