Anti-aging
tippek nyárra

Számos biológiai vizsgálat eredménye azt mutatja, hogy a mai 35 évesek sejtállapota legalább 10-15 évvel mutat többet, mint amit a kronológiai kortól elvárnánk. Pedig ki ne vágyna arra, hogy minél tovább megőrizze fittségét, fiatalságát?

A folyamatos stressz, mozgásszegény életmód, rendszertelen vagy nem megfelelő minőségű étkezés és kevés pihenés miatt, sejtjeink állapota napról napra romlik. Némi odafigyeléssel azonban, sokat tehetünk mentális és fizikai fittségünkért, az öregedési folyamat lassításáért. Ezzel nemcsak élettartamunkat tudjuk növelni, de életminőségünket is javíthatjuk. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen egészségi állapotban érjük meg 30-as, 40-es vagy akár 70-es éveinket, hiszen teljes életet csak egészségben lehet élni.

Sejtkutatók szerint, ma már nem elérhetetlen, hogy 50 évesen is úgy nézzünk ki, mint egy 35 éves. Azok a szabadon élő állatok, melyek megtarthatták eredeti életritmusukat, a számukra legtermészetesebb étkezési módot, eleget mozoghatnak, és klánjukban biztonságban, szeretetben érzik magukat, sokkal tovább élnek teljes egészségben, jó testi kondícióban, mint a tenyészállatként mesterségesen tartott társaik. Kutatások szerint, a fiatal és az öreg cápák sejtjei, szövetei és szervműködései közt szinte alig van eltérés.

Nálunk, embereknél sem lenne ez másképp, ám a természetestől és ideálistól igen messzire eltávolodott életformánk jelentősen növeli biológiai életkorunkat. Anti-Aging terápia segítségével, módunk van beavatkozni az öregedési folyamat lassításába, az egyéni betegséghajlamok ismeretében, a rizikótényezők csökkentésébe, a betegségek megelőzésébe. Az életmód megváltoztatása útján megnövekszik az egyén saját egészsége feletti kontrollja. Kezdjük mindjárt a nyári diétával:

  • Együnk naponta többször friss zöldséget, gyümölcsöt!
  • Fogyasszunk legalább napi 2-2,5 liter vizet, gyógynövényteát, friss gyümölcslevet!
  • Hetente legalább kétszer együnk halat, illetve erjesztett tejterméket (tejsavót, joghurtot, kefirt)!
  • Csökkentsük a szénhidrátok, tészták, pékáruk, édességek bevitelét!
  • Kerüljük a tartósított, iparilag feldolgozott ételeket, italokat!
  • A só egy részét váltsuk ki friss vagy szárított fűszerekkel!
  • Cukor helyett, ha kell, inkább mézzel édesítsünk!
  • Csökkentsük a minimumra az alkohol, kávé, egyéb élvezeti szerek használatát!
  • A savasság csökkentése érdekében, lassan és mértékkel együnk, alaposan rágjunk, kerüljük a késői étkezést!

A korral járó leépülés és a működési zavarokat okozó betegségek megelőzése, lassítása, kezelése érdekében tehát, mindig tudatosan étkezzünk, rendszeresen végezzünk salaktalanító kúrát, egyetlen nap se maradjon el az alkatunknak, állapotunknak megfelelő testmozgás, melynek stresszoldó hatását szükség szerint légző-gyakorlatokkal, relaxációval, jógával, meditációval, vagy masszázzsal akár önmagunk is kiegészíthetjük.

Ne feledkezzünk el a bioaktív anyagok, vitaminok, ásványi anyagok rendszeres pótlásáról. Gondoskodjunk a mag-nézium és folsav rendszeres beviteléről! Használjuk ki a nyár kínálta sárga, piros és zöld gyümölcsök, zöldségek antioxidáns és vitamin tartalmát. A kifejezetten sejtfiatalító vitaminként számon tartott Q1, Q10, Pycnogenol (P-vitamin) és L-carnitin étrend-kiegészítő formájában, kúraszerűen ugyancsak jótékony hatású.

 

korkontroll

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk