Egészségmegőrzés baktériumokkal

 

A télvégi időszakban a vitaminok és étrend-kiegészítők szedésén túl, érdemes figyelmet szentelnünk a probiotikumok fogyasztására is. A hasznos baktériumok ugyanis nemcsak immunrendszerünket stabilizálják, de segítenek az esetleges antibiotikus kezelés következményeinek elhárításában, sőt akár bőrproblémáink vagy rossz leheletünk megszüntetésében is.

A probiotikumok biztosítják a bélrendszer természetes mikroflórájának egyensúlyát. Az emésztőszervekben mintegy 400-fajta baktérium él, melyek gátolják a káros baktériumok elszaporodását. A probiotikus baktériumok legismertebb csoportjai a joghurtban található, ún. lactobacillus acidophilus, mely a vékonybél szakaszának védelmében tölt be fontos szerepet, illetve a Bifidobaktérium, mely a vastagbelet védi.

Tekintettel arra, hogy immunrendszerünk jelentős része a vékony- és a vastagbél falaiban található, a hasznos és a káros baktériumok egyensúlya általános egészségi állapotunkat is jelentősen befolyásolja.

Antibiotikum kúrák után – akárcsak túlzott cukorbevitel hatására – a káros baktériumok kerülnek túlsúlyba, s a várva várt gyógyulás mellett újabb kellemetlen tünetekkel – emésztési panaszokkal, puffadással, hasmenéssel – szembesülhetünk.

Az egészséges bélflóra számos olyan vegyi anyag, vagy karcinogén ellen nyújt védelmet, melyek daganatos betegségeket, Crohn-betegséget, vagy irritábilis bél szindrómát (IBS) okozhatnak. A probiotikumok – a hasznos baktériumok túlsúlyának biztosításával – ugyancsak segíthetnek laktóz intolerancia, ekcéma, vagy gombás fertőzések esetén is.

A hasznos baktériumok mennyisége életkorunktól függően, egyénenként eltérő. Érdemes ezért a korosztályunknak megfelelő termékeket választanunk – különösen gyermekek és 50 év felettiek esetében. Fogyasztásuk a jobb hasznosulás érdekében étkezés után ajánlott.

orvostkeresek.hu

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk