Mérj! Mozogj!
Élj tovább!

Hazánkban a várható életkor
10 évvel marad el a nyugati átlagtól. A WHO felmérése szerint, Magyarország Európa egyik legegészségtelenebb országa. Óránként 7 ember hal meg az elhízás okozta betegségekben. Mindez igen sokkolóan hangzik, tehát mielőbb tennünk kell ez ellen. A kérdés csak az, hogy mit?

Hazánkban a halálozások 50%-árért szív- és érrendszeri okok tehetőek felelőssé, úgy, mint a magas vérnyomás, az érelmeszesedés és a szívinfarktus. Az elhízás ugyancsak óriási tehertétel, óránként 7 ember hal meg Magyarországon az ennek következtében kialakult betegségekben. A mozgás hiánya döntő faktor az élet minőségének és az egészségnek a romlásában is. Szerepe van a mozgásszervi megbetegedések, a magas vérnyomás, egyéb szervi betegségek, sőt a depresszió kialakulásában is.

  • A magas vérnyomással élő emberek életkilátása 50 éves korban 5 évvel rövidebb, mint a normális vérnyomással bíró társaiké.
  • 50 éves cukorbeteg férfiak 7,5 évvel, nők 8,2 évvel élnek rövidebb ideig, mint nem cukorbeteg társaik.
  • 18-39 év közötti férfiaknál az emelkedett koleszterinszint 3,8-8,7 évvel rövidíti meg az életet.
  • Közepes elhízás (BMI 30-35 között) 3 évvel, erős elhízás (BMI 40–50 között) 10 évvel rövidíti meg az életet.
  • A magas vérnyomás, a dohányzás és a magas koleszterinszint együttes megléte 10 évvel csökkenti az 50 éves férfiak életkilátást.

Mit tehetünk?

Be kell látnunk, hogy a mozgás nem úri passzió, hanem az egészségmegőrzés egyik legfontosabb alapja. Ha elfogadjuk, hogy a magunkra fordított idő nem pazarlás, hanem BEFEKTETÉS, könnyebb lesz beépítenünk a sportot a mindennapjainkba.

Szánjunk heti 150 percet az egészségünkre!

Az egészség hosszú távú megőrzésének alapja a megfelelő mennyiségű és minőségű mozgás.

 

Megdöbbentő, hogy míg a nyugat-európai országokban a lakosság 40%-a mozog heti rendszerességgel, Magyarországon ez az arány csak 23%, sőt a lakosság több mint fele soha nem sportol. A mozgáshiány jelenleg Magyarországon évente kb. 400 milliárd Ft veszteséget eredményez. Holott a rendszeres mozgás csökkenti a vércukor- és koleszterinszintet, a vérnyomást, a testtömeg-indexet, és a stresszt. Ugyanakkor segít megelőzni a vastagbél-, prosztata-, tüdő- és emlőrákot, valamint a csontritkulást, pihentetőbb alvást biztosít.

Heti 150 perc kardiomozgás, három alkalomra osztva, már elegendő ahhoz, hogy jobb legyen a közérzetünk, fittebbnek érezzük magunkat, és bizonyítottan javuljon az egészségünk, ráadásul legalább 5 évvel hosszabb, minőségi életet élhessünk.

 

Vegyünk részt szűréseken!

Az Élj Tovább 5 Évvel! program által kidolgozott fittségi felmérés gyors képet ad a legfontosabb belgyógyászati értékekről, a kockázatokról, és a testi állapotról A mérés részei a vércukor-, vérnyomás-, koleszterinszint mérés, a BMI, a testzsír-százalék, az izomtömeg és a fittségi index megállapítása. A program célja, hogy ezzel a gyors és egyszerű felméréssel a résztvevők átfogó képet kaphassanak jelen állapotukról és felhívják figyelmüket a megelőzés és az egészségmegőrzés jelentőségére.

Dr. Babai László
a Budai Allergiaközpont igazgatója
www.oxygenmedical.hu

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk