Szépségőrzés arctornával

Néhány nappal múltam 40 éves, amikor egy reggel a tükörbe nézve, nem tetszett az onnan visszanéző arc. Fáradt volt, és nyúzott. A kerek évfordulók táján az ember hajlamos az összegzésekre. Azon a reggelen nem csak a szomorú tényt vettem tudomásul, hogy öregszem, hanem mindjárt eszembe jutott a megoldás is: arctorna. Mi sem természetesebb!

 

Arctorna előtt
40 évesen

 

Nem retusált, nem Photoshoppos képek!!!

 

Most,
54 évesen

 

Elmentem egy edzőterembe, és kerestem az arctorna trénert. Úgy néztek rám, mintha gepárd jelenlétét feltételeztem volna az Északi sarkon. Így jártam az összes többi helyen is. Arctorna tréner nem létezett. Akkor még nem.

Ha nincs még arctorna, akkor ki kell találni! Miért ne lehetne, hiszen a vázizmok az arcon is éppen olyanok, mint a test bármely más részén. Csakhogy az arctornában nincsenek segédeszközeink: súlyzók, gumikötelek, labdák. Mindent a meglévőkből kell kifejlesztenünk.

Hosszú időt töltöttem az izmok tanulmányozásával, anatómiájuk és élettanuk alapos megismerésével. Nem elegendő ugyanis nagy erőbedobással grimaszolni, mókás képeket vágni, az arcot nemcsak tornáztatni, hanem védeni is kell attól, hogy az erőgyakorlatok összetörjék a bőrét – ezt a célt „takarásnak” nevezett fogásokkal érem el. Az izmok erőteljes munkára kényszerülnek, és az arc megereszkedése abbamarad.

Húszas éveink vége felé lassan és alattomosan kezdődik el az arc izomtömegének megereszkedése – a szövetek veszítenek nedvességtartalmukból, és alig észrevehetően zsugorodnak. A gravitáció – a nő legnagyobb ellensége – pedig lefelé húzza az addig feszesen álló izmokat. Ha ezt a folyamatot nem ellensúlyozzuk az izomtömeg növelésével, akkor kialakulnak a ráncok, a fáradtnak tűnő, megereszkedett összkép.

A legjobb megelőzni a bajt: 28-30 évesen elkezdeni az arctornát, de nem késő még 60 éves korban sem. Persze minden életkorban mást érünk el. A 40 évesek az apróbb ráncaikat még el tudják tüntetni, a lecsúszott oldalsó arcrészt képesek visszahúzni, a szemük alatt lévő karikákat elsimíthatják, a tokájukat lefogyaszthatják. Az 50-es, 60-as éveikben járók hadat üzenhetnek a szájuk fölötti ráncoknak, sőt homlokráncaik és az orr-ajak barázdáik mélységét is csökkenthetik. Arról számolnak be, hogy ismerőseik csodálkozva kérdezik őket: hogy lehet, hogy te nem öregszel? Jobban nézel ki, mint 10 évvel ezelőtt!

Így valóban lelassítható az öregedés folyamata – az arc fiatalos, fitt összképe bizonyítja ezt. Javul a szövetek vérellátása, nő az izomtömeg, simul, méregtelenedik és szépül a bőr. A szemre és a fogínyre is jó hatással van az edzés.

Íme, ízelítőként néhány egyszerű gyakorlat:

 

1. Homlokráncolás keresztfeszítéssel: mindig takarással kezdünk – ehhez erősen szorítsa a tenyerét sima homlokára, hogy az a gyakorlat közben se mozduljon el.

     
 

2. Ezután rántsa magasra a szemöldökét, nézzen föl ferdén balra és tartsa meg ezt a feszítést 15 másodpercig. Lazítson, majd ismételje meg a gyakorlatot ugyanezen az oldalon kétszer, és – lazítások közbeiktatásával – a másik oldalon is háromszor.

     
 

3. Feszítse keményen a szája fölötti izmait, miközben a tenyere élét az orr-ajak barázdába helyezi. Tartsa így 20 másodpercig, majd lazítást követően ismételje meg 2-szer a feladatot.

     
 

4. A gyakorlathoz tartozó lazítást a képen látható módon végezze.

Fenti gyakorlatoktól önmagukban még nem várható arcépülés, az arctorna ugyanis kemény, egyre fokozódó munkát jelent hónapokon át! A genetikától, az életkortól és az arc állapotától függően, 5-6 hónapon át, heti 2 edzés szükséges a kívánt eredményhez. Ám az izmok csak addig őrzik meg feszes állapotukat, amíg dolgoztatják őket! Aki egyszer már tapasztalta, hogy csodaszerek nélkül, saját szívós munkájával szembeszállhat az idővel, az nem fogja abbahagyni! Több száz bonyolult gyakorlat segíti a munkáját, amelyet az ország sok városában irányít arctorna tréner. Az arctornát könyvből, DVD-ről nem lehet megtanulni, mert nem csak bonyolultak a gyakorlatok, hanem a módszer magába foglalja az arc harmonikus fejlesztésének programját is, amely nélkül a hozzá nem értő csúf torzulásokat hozhat létre az arcán. Ezeket aztán nehéz helyrehozni!

Aki nem sokkal múlt 40 éves, és reggel belenéz a tükörbe, már nem kell tudomásul vennie a szomorú tényt, hogy öregszik, hanem mindjárt kereshet egy arctorna trénert. Nem néznek rá tágra nyitott szemmel, mintha gepárd jelenlétét feltételezné az Északi sarkon.

Bojtor Márta
újságíró, az Arcvonal arctorna kifejlesztője
Info: www.arctorna.hu
tel.: 30/337-9957

 
 
     
 
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk