Rostdús étrend és magnézium diabétesz ellen

Német kutatóorvosok legújabb vizsgálati eredményei szerint magas rosttartalmú gabonafélék és magnézium rendszeres fogyasztásával csökkenthető a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázata.

Az Archives of Internal Medicine című folyóiratban publikált kutatásban az 1994. és 2005. közötti időszakban 25 000 felnőtt részvételével végeztek vizsgálatot, akiknek életkora 35 és 65 év közé esett. A kutatás 11 éves időszaka alatt 844 résztvevőnél alakult ki 2-es típusú cukorbetegség.

Az orvosok - kérdőívek segítségével - folyamatosan nyomon követték a megfigyelt páciensek táplálkozási szokásait, azon belül is a rost- és magnézium fogyasztás mértékét. A vizsgálat kimutatta, hogy a növényi rostokban gazdag táplálkozás a vizsgált személyek esetében 28 százalékkal csökkentette a 2-es típusú diabétesz kockázatát. Ugyanakkor, azoknál a pácienseknél, akik táplálkozásuk során gondoskodtak a rendszeres magnézium bevitelről, 23 százalékkal csökkent a cukorbetegség kialakulásának kockázata.

Egy következő vizsgálat során a megfigyeltek csoportjai különféle növényi rostokban gazdag étrendet kaptak. Megállapították, hogy összességében a rostban gazdag étrend 33 százalékkal csökkentette a betegség megjelenésének valószínűségét. A kutatók maguk is meglepődtek viszont azon, hogy sem a gyümölcs, sem pedig a rendszeres zöldség fogyasztás nem befolyásolta jelentős mértékben a 2-es típusú diabétesz kialakulásának esélyét. Megelőzésként tehát a teljes kiőrlésű gabonából készült ételek, péksütemények, készítmények rendszeres fogyasztásának fontosságát hangsúlyozzák. E jelenség pontos magyarázatát a kutatók a további vizsgálatoktól várják.

orvostkeresek.hu

 
 
     
 
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Kedvencek közé
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk