Szív-tippek

Kevesebb kalória, több mozgás,
hosszabb élet!

Tippjeink részletesebben:

  • Együnk kisebb adag ételeket!
  • Energia- és rostforrásként főzzünk gabonaételeket, használjunk teljes őrlésű lisztet!
  • Együnk sok fehérjében és magnéziumban gazdag halat, tengeri ételt!
  • Sok zöldséggel, gyümölccsel fedezzük vitamin- és ásványi anyag szükségletünket!
  • Kerüljük a cukorral készített ételeket!
  • Igyunk vizet vagy cukor nélküli gyümölcsteát!
  • Csökkentsük kávéadagunkat, – válasszunk koffeinmenteset!
  • Édesség helyett nassoljunk gyümölcsöt!
  • Csomagolt ételekből válasszunk alacsony zsír- és kalóriatartalmút!
  • Mellőzzük a sok zsírt és adalékanyagot tartalmazó gyorséttermi ételeket!
  • Főzésnél csökkentsük a sót, helyettesítsük fűszerekkel!

Iktassunk be napjainkba minimum fél óra folyamatos testmozgást, mert:

  • segít elviselni, tompítani a bennünket érő stresszt, segít oldani a pszichés feszültséget;
  • növeli a stresszel és a depresszióval szembeni ellenálló képességet;
  • a szervezetben lejátszódó folyamatok következményeként pozitív hangulatot, jókedvet teremt;
  • javítja fizikai erőnlétünkre, szervezetünk betegségekkel szembeni védekező képességét;
  • kedvezően befolyásolja a vérnyomást;
  • csökkenti a „rossz” (LDL), és emeli a „jó” (HDL) koleszterin szintjét;
  • csökkenti a zsírraktárakat, azaz a túlsúlyt;
  • jótékony cukorbetegség esetén.

Milyen testmozgást válasszunk?

Mindegy, a lényeg hogy örömünket leljük benne. Fontos, hogy csak fokozatosan kezdjük el, hagyjunk időt szervezetünknek, hogy hozzászokhasson a megváltozott fizikai terheléshez.

Az ütemes séta például az egyik legkönnyebb és legkellemesebb testmozgás, pláne az évnek ebben a gyönyörű időszakában. Ha szükségesnek érezzük, kérjük ki orvosunk tanácsát a választott testmozgással kapcsolatban!

Magyar Hypertonia Társaság

 
 
     
 
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk