| |
Koleszterin-csökkentés 7 pontban
Pusztán étrendünk helyes megválasztásával elősegíthetjük koleszterin-, vércukor- és vérnyomás értékeink optimalizálását, normál határok között tartását, s ezzel komoly betegségek megelőzését. Számos kutatási eredmény igazolja azonban, hogy koleszterin-szintünk rendben tartása érdekében az általánosan javasolt, zöldségben, gyümölcsben gazdag, állati zsiradékokban szegény étrendet érdemes kiegészítenünk speciális, esetenként talán meglepő ételekkel is.
- A University of Toronto vizsgálatában résztvevők nők amúgy egészséges étrendjéhez rendszeresen zabkorpát is adagoltak, melynek eredményeként HDL - vagyis jótékony, érvédő hatású - koleszterin szintjük 11%-kal növekedett.
- A Tufts University vizsgálatából megtudhatjuk, hogy a mandula olyan hatóanyagokat tartalmaz, melyek védik az erek falát, s rendszeres fogyasztásával csökkenthetjük a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.
- Az Annals of Internal Medicine olyan kutatási eredményeket publikált, melyek szerint közel felére csökkent azon páciensek LDL (káros) koleszterin szintje, akik alacsony zsírtartalmú étrendjüket gabonából készült ételek mellett bab- és lencsefélékkel is gazdagították.
- Az Agricultural Research Service beszámolója szerint, a páciensek LDL koleszterin szintjének csökkentését - kiváló antioxidáns hatása miatt - fekete áfonya alkalmazásával segítették elő.
- Egy 2004-ben megjelent tanulmány pedig az árpa LDL szintet csökkentő tulajdonságát igazolta.
- Kutatók különösen hatásosnak találták az avokádót kismértékű koleszterinszint-emelkedés kezelésére, mivel telítetlen zsírsavai egyrészt csökkentik az LDL, másrészt emelik a HDL koleszterin szintet.
- Egy tanulmány szerint a mérsékelt alkoholfogyasztás, csökkentheti a szívinfarktus kockázatát. Meglepő kijelentésüket azzal magyarázták, hogy például a vacsora mellé elfogyasztott egy pohár vörösbor hatékonyan segíti a jótékony HDL koleszterin szintjének emelését.
(orvostkeresek.hu)
|
|