Csoki és fogyókúra

Tudta, hogy a csokoládé megszépít, és egészségessé tesz? Sokan az elhízástól való félelmükben teljesen száműzték életükből, pedig a kellemes „nass” valójában jó hatással van egészségünkre - amennyiben ismerjük a mértéket.

A Harvard Egyetem kutatói 136, a kakaó egészségre gyakorolt hatásáról készült felmérést vizsgáltak meg. Arra a következtetésre jutottak, hogy a kakaó a vérkeringés javításával segíti a szív egészségének megőrzését, csökkenti a trombózis kialakulásának valószínűségét, és javítja a koleszterinszintet.

A magas vérnyomás kiváló ellenszere a csokoládé. Egy felmérésben a résztvevők két héten keresztül, napi 100gramm étcsokoládét ettek. A vizsgálat végére a kezdetben magas vérnyomásértékek javultak, és csökkent a résztvevők káros (LDL) koleszterinszintje is. Az étcsokoládéban lévő kakaó flavonoidjai – anti-oxidáns képességüknek köszönhetőek – segítik a sejtek épségének megőrzését, és a gyulladások megelőzését – mindez a fehér csokira természetesen nem igaz.

Az Indiana Egyetem kutatói szerint a kakaó még az energiaitaloknál is eredményesebben javítja a sportolók állóképességét, illetve csökkenti a fáradtságot. Német kutatók szerint a kakaó flavonoidjai növelik a bőr nedvességtartalmát, fokozzák lágyságát, sőt ellenállóbbá teszik az UV-sugarakkal szemben is.

Ráadásul a csoki fokozza az agy vérellátását, így javítja agyműködésünket, növeli éberségünket, figyelmünket és problémamegoldó képességünket.

(orvostkeresek.hu)

 
     
 
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Kedvencek közé
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk