Túlsúly ellen védőoltás!

A kaliforniai Scripps Research Institute kutatóorvosai egy olyan anyagot fejlesztettek ki, amely az immunrendszert az energia leadás és a zsírlebontás csökkentésében fontos szerepet játszó – újonnan felfedezett – ghrelin nevű hormon elleni antitestek előállítására készteti.

Az oltóanyag a vírusok és baktériumok elleni védőoltásokhoz hasonlóan ismeri fel az „ellenséget” - jelen esetben a ghrelint -, és inaktívvá teszi azt. A szer alkalmazása során állatkísérletekben - változatlan mennyiségű táplálékfogyasztás mellett - 20-30%-os fogyást figyeltek meg kutatók.

A fenti eredmények azonban alacsony zsír- és energiatartalmú étrend mellett születtek, így a kutatók nem garantálják, hogy zsír- és szénhidrát dús táplálkozás mellett is megvalósítható a kívánt eredmény. Alternatívaként egyszeri, szájon át bevehető tabletta formát is kifejlesztenek. A humán vizsgálatok a következő két évben várhatóak.

(Forrás: orvostkeresek.hu)


A stressz a nőket jobban hízlalja!

A szokásosnál hosszabb munkaidő, s a vele járó stressz a nők egészségére rombolóbb hatással van, mint a férfiakéra, a nők ugyanis stresszhatás alatt hajlamosabbak többet dohányozni, több kávét inni és több egészségtelen rágcsálnivalót fogyasztani - derült ki egy brit kutatásból.

A túlórák egyedül az alkoholfogyasztásra vannak jótékony hatással, a nők ugyanis - a férfiakhoz hasonlóan - kevesebb alkoholt fogyasztanak, ha hosszú időt töltenek a hivatalban.

 

A férfiak életmódjára a túlórázás és a munkahelyi stressz nem hat annyira negatívan, mint a nőkre, akik kimutathatóan több zsíros rág-csálnivalót, édességet esznek, több koffeintartalmú italt isznak, és több cigarettát szívnak el. Ráadásul a feszültség hatására hajlamosabbak elhanyagolni a konditerem látogatását, a kocogást, a testedzést is” - jelentette ki Daryl O'Connor, a Leeds-i Egyetem munkatársa.

A stressz megváltoztatja az emberek étkezési szokásait, egy fontos prezentáció, egy be nem tartott határidő, vagy a főnökkel való vita arra készteti az embereket - elsősorban a nőket -, hogy többet nassoljanak a főétkezések között, és kalóriadúsabb ételeket egyenek gyümölcsök és zöldségek helyett.

A legsebezhetőbbek az ún. érzelmi evők, akik önértékelési zavarokkal küszködve, aggodalmukban, bizony-talanságukban, mintegy menekülésként fordulnak az evéshez.

(Forrás: MTI-Panoráma)


Anyatejes táplálás
– jobb stressztűrő képesség!

Az Archives of Disease in Childhood's lapban közölt kutatásban több, mint 8.900, egy azon évben született gyermek vett részt. A gyermekekről az édesanyák beszámolói alapján feljegyzések készültek születésük pillanatában, majd 5, illetve 10 éves korukban.

Feljegyezték a csecsemőkori táplálás módját, hogy az anya szoptatta-e gyermekét, akár csak rövid ideig is, illetve később adatokat gyűjtöttek a család helyzetéről, például történt-e válás a szülők közt. A vizsgálatba a gyermekek tanárait is bevonták, akiknek értékelniük kellett tanítványuk nyugtalanságának, idegességének mértékét. Az eredményekből kiderült, hogy a szülők mintegy 12%-a vált el a gyermek 5 és 10 éves kora között, s a tanárok állítása szerint jellemzően ezek a gyerekek voltak nyugtalanabbak. A tanárok értékelése szerint azok a gyermekek, akiknek, noha elváltak a szüleik, viszont csecsemőként anyatejet kaptak, jellemzően mégis nyugodtabbak és stressztűrőbbek voltak 10 éves korukban. Úgy tűnik, hogy az anyatejes táplálás idejének hosszúsága nem befolyásolta a gyermekek nyugodtságának mértékét.

(Forrás: orvostkeresek.hu)

 
     
 
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Kedvencek közé
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk